پنجمين نشست كارگروه مديريت صيد كميسيون منطقه اي شيلاتي (RECOFI)
انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب

در اين نشست همچنين برنامه كار و بودجه كارگروه در سال 2012 ميلادي نيز  مجددا بررسي شد و  در اين زمينه از سوي دبير كميسيون اعلام شد كه به دليل كافي نبودن بودجه و اعتبارات دبيرخانه، امكان اجرايي كردن برخي از پروژه هاي پيشنهادي كشورها و برنامه هاي كميسيون در برنامه دوسالانه 2011 و 2012 ميلادي وجود ندارد و به همين دليل تعدادي ازپروژه ها را به تعويق انداخته و يا حذف كرده ايم لذا ناچاريم از ابتداي سال 2013 حق عضويت كشورها را تا سقف 15 هزار  دلار سالانه براي هر يك از اعضا افرايش دهيم.

در ادامه اين نشست در مورد زمان و مكان برگزاري نشست هاي آتي كميسيون و كارگروه هاي آن نيز تصميم گيري شد.  در اين رابطه برگزاري كارگاه هاي آموزشي، بررسي جنبه هاي اجتماعي و اقتصادي در شناورهاي صيد خرد و نيز توسعه برنامه هاي مديريت ماهيگيري منطقه اي از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي سال 2012 ميلادي بود . 
از ديگر موضوعاتي كه در اين نشست مورد بحت و بررسي قرار گرفت،
سيستم گزارش‌گيري پيرامون آمار صيد آبزيان در منطقه و چگونگي ايجاد بانك اطلاعات صيد و صيادي مشترك با ساير كشورهاي عضو بود تا از اين طريق ضمن تبادل اطلاعات ماهيگيري بين اعضاي كميسيون منطقه اي شيلاتي ، بتوان مديريت بهتري بر ميزان برداشت از ذخاير دريايي خليج فارس و درياي عمان اعمال كرد و در راستاي بررسي ذخاير آبزي منطقه ،اقدامات و برنامه هاي مشتركي به مورد اجرا گذاشت.

در اين نشست همچنين در مورد فهرست منابع ماهيگيري و ذخاير دريايي منطقه بحث و تبادل نظر به عمل آمد و مقرر شد هريك از كشورها ذخاير مورد برداشت وگونه هاي مهم و با اولويت خود را فهرست كرده و به دبيرخانه كميسيون ارسال دارند تا برنامه ريزي مشتركي براي گونه هاي با اولويت و در معرض خطر با نظر كشورهاي عضو تنظيم گردد.

در حاشيه اين اجلاس، نشست سه جانبه همكاري شيلاتي ايران، عراق و كويت نيز با حضور نمايندگان سازمان خواروبار كشاورزي ملل متحد(FAO) و مشاوران سازمان ملل متحد نيز برگزار شد. دراين نشست كه در ادامه مذاكرات انجام شده و توافقات صورت گرفته در جلسات قبل برگزار مي شد، نمايندگان كشورهاي عراق، ايران و كويت نظرات خود را در زمينه چگونگي اجرايي شدن پيش نويس تفاهم نامه بيان داشتند و مقرر شد ضمن ارسال چارچوب همكاري و تفاهم نامه تهيه شده به فائو از طريق دبيرخانه كميسيون منطقه اي شيلاتي، ساز و كار هاي لازم براي اجرايي شدن اين توافقات از طريق مجاري ذيربط پيگيري و فراهم شود.

گفتني است در روز آخر اين نشست كليه شركت كنندگان با هماهنگي سازمان شيلات ايران و همكاري مديريت امور شيلات و آ بزيان استان تهران از مركز تكثير ماهيان زينتي در حومه تهران بازديد نموده كه در هر بخش كارشناسان توضيحات لازم را ارائه نموده كه بسيار مورد توجه اعضاي هيات اعزامي كشورها و هيات ايراني بازديد كننده قرار گرفت.

بر گرفته شده از وب سايت پايگاه اطلاعات آبزي پروري منطقه اي  (RAIS )


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید